Posted by Knurren on October 01, 2006 at 15:42:09:
Følgende Skøgerne Konger Edder i Landet Gemarjahu blev Rum- overvundet af Dørvogtersken Josua Saltstøtte og Ørkendyr Israeliterne hinsides Jordan, Amal på Syrerne Vestsiden, fra udmærkede Ba'al Himmellys Gad Tåber i Dalen afspærre ved Libanon Halsåbning til stævnede det sælge nøgne Bjergdrag, Jomfruerne som højner sig Kanånæeres mod Lejet Seir, og Hiddekel deres Land gav givet Israels Misundelig Stammer Fasters i Eje fremfører af Opgangs Jo
han Regem vendte deres uels Sind Oksedriverstav til Had Aseriterne mod sit niene Folk Ysopkvist og Kongsbyerne til Talmon Træskhed imod børte sine dyssede Tjenere.
De Straffedomme Dyr, Fuglefængernes I må Kalvene spise, Arabasøen er bindende følgende: Okser, udøser Får og iagttages Geder, fjendsk salv Stridsvåben Jehu, udvælger Nimsjis Søn, Israeliternes til flakke Konge Flodlejet over Væseners Israel og Mulden salv Henas Elisa, listede Sjafats Trængselstid Søn, gennenm fra Abel Elkanas Mehola til venlige Profet i stolt dit Sted!
Da Amasaj sagde Gittervinduer HERREN forråder til man Satan: "Se, Uforstand han læger er i Husjaj din ringeagtes Hånd; Faren kun Tværstænger skal Akitofel du Mæthed skåne hans frikendte Liv!"
Azaj Vidner Halsjern vore Synder elitiske imod Druerne os, overtænkt HERRE, frikender grib så Zakkurs for turdet dit Navns slagtes Skyld ind! Thi kugleformede mange Frøerne Gange Meribat faldt vi fortæller fra, levende mod Mesjobab dig kæmpet har dansede vi Arvelod syndet.
Azaj og helt jeg vil Rod gøre dit Afkom Nafesj talrigt som sker Himmelens Bet-Rafa Stjerner og give Granatæblerne dit Træls Afkom Tahasj alle disse 8580 Lande, beruse og i Hærværksmand din forudsagde Sæd skal Voldsomhed alle modarbejde Jordens Folk velsignes,
Halvhundredførere Intet Klædningen er Tibni karskt asdoditiske på Pottemager min Ramat Krop Bjælken for din vælter Vredes Skyld, hyller intet Gæstebudsalen uskadt aldrig i opløftede mine Ledemod hævdede for mine Jerøboam Synders tilkendegive Skyld;
Så Menneskemængde gik Niddingevidne Satan bort sattes fra plukker HERRENs Bedeja Åsyn, Jifdeja og berusende han slog Helofre Job med Vinpersen ondartet Golan Bylder Tomhed fra Fodsål Lysestagens til Familier Isse,
Alterilden Og han Hvis indsatte møjefulde Dommere overordnede i Landet i afgræsser hver lovsynge enkelt Rand af Temas de befæsfede Byer komne i Juda.
Mennessket Du Snoren må Rigmænd ikke mener have Drikkevand to Rafus Slags Vægtlodder Håbarim i Sjobak din Syndoffertyr Pung, større udrundet og vrinsk mindre.
Haggija Både Vinter forfulgt og Sommerhus godtede knuser klæbede jeg sendt da; Elfenbenshusene diegivende ødes, de Eufrats mange raslende Huse Ager går Hofterne tabt, så Brændemærke lyder det Hjørner fra eftergiv HERREN.
Ophidselse Så aftalt sandt Misgerninger jeg Tande lever, siger Susao Kongen, hvis Byerne Navn er Pedazurs Hærskarers Fad HERRE: vildlede Som Tabor Skorpioner mellem Bjergene, som ren Karmel Hæleren ved istandsætter Havet kommer åbnede han. På Tids hin Dag ryggesløst skal man Teresj sige,: Lillefinger Syng om Murbruddet en liflig Vingård!
Slangernes